maandag 22 oktober 2012

26 - Privacy en veiligheid

Op internet gegoogled naar onze bibliotheek en mijn naam. Om privacyredenen zal ik deze niet benoemen. Beide zoekacties leveren geen resultaten op betreffende weblogs, forums en Hyves. Voor de bibliotheek komen we uiteraard bij de website van de bibliotheek uit en een bericht van de plaatselijke krant. Mijn naam is alleen te vinden op Linkedin, de website van het koor en de bibliotheek. Ik ben me altijd bewust van het feit dat wanneer je gegevens op internet zet, dit openbaar is. Het is alleen nooit te sturen wat een ander over je schrijft / publiceert.

1 opmerking:

  1. Hoi Blogmeisje

    Ja, wees altijd heel voorzichtig met het publiceren van persoonlijke gegevens op internet.
    Wel heb je vaak de mogelijkheid om aan te geven of je iets openbaar wilt maken of alleen toegankelijk voor door jou aangewezen vrienden.
    Als een ander over je schrijft kun je dat misschien niet voorkomen, maar er zijn op dit gebied ook allerlei wetten, waar je je in zo'n geval op kunt beroepen.

    Heb je bij achtergrondinformatie ook nog websites bekeken? Bijvoorbeeld die van Mijn Kind Online?

    Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen