maandag 20 juni 2011

20 - Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

Vandaag last.fm ontdekt. Ik heb een playlist aangemaakt met mijn favoriete nummers. Onder andere van Paul de Leeuw en Queen. Het is me alleen niet gelukt om de playlist af te spelen. Van enkele nummers hoor ik alleen een preview van een aantal seconden.
Of ik krijg het gehele Youtube-filmpje van het nummer. Hoort dit zo? Of doe ik nu toch iets verkeerd?
Ook kun je radio luisteren in bepaalde thema's. Wat ik wel vreemd vind, is dat als je bijvoorbeeld Adele-radio luistert er ook allemaal andere artiesten te horen zijn.


Ik heb ook de site van Spotify bezocht, maar om dat programma te gebruiken moet ik het op mijn computer downloaden. Uit de weblogs van anderen zie ik dat Spotify wel handig kan zijn... maar ik luister eigenlijk nooit muziek achter de computer. Alleen als ik voor het koor aan het oefenen ben en dan gebruik ik Youtube.

Geef mij toch maar gewoon een CD. Gemakkelijk en kan lekker over de boxen.

1 opmerking:

  1. Ha Blogmeisje,
    Toemaar, een playlist gemaakt, previews, youtube filmpjes...alsof het niks is!
    Maar sommige nummers krijg je inderdaad niet helemaal, dat klopt.
    Een CD is ook handig, zeker weten. Maar toch goed dat je last.fm en spotify hebt bekeken.
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen